AMI maakt sprong naar ‘ Cradle-to- Cradle Zilver’

AMI maakt sprong naar ‘ Cradle-to- Cradle Zilver’

Klanten profiteren van verduurzaming en MVO

Duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen, bij AMI zit dat in het DNA. De nieuwste certificeringen van het familiebedrijf uit Lomm onderstrepen dat nog
eens; bij het MVO-certificaat bereikte AMI groeifase 3, bij de cradle-to-cradlecertificering is AMI bezig met de sprong van brons naar zilver. Significante stappen vooruit
naar een groene toekomst, onderstreept algemeen directeur Arthur de Ruiter. Ook voor de klanten van AMI: “De zilvercertificering geeft onze klanten de zekerheid dat ze
samenwerken met een bedrijf dat zich inzet voor mens en milieu en almaar verder groeit op het gebied van circulaire bedrijfsvoering.”

Belangrijke stappen, zo typeert Arthur de Ruiter de twee nieuwe certificeringen die AMI recentelijk behaalde: “Sinds 1997 zijn we ieder jaar opnieuw ISO-gecertificeerd en sinds 2014 ook MVOgecertificeerd. Daarmee committeren we ons aan een duurzame bedrijfsvoering – op alle fronten. De groei van fase 2 naar fase 3 binnen het MVO-certificaat en het C2C-zilver geven aan dat bij AMI de corebusiness volledig vervlochten is met duurzaamheid, circulariteit en onze maatschappelijke verantwoording als onderneming.”

Integrale strategie
Dat beperkt zich volgens De Ruiter niet tot bestuur en management, maar is een integrale aangelegenheid, inclusief oog voor mens en werk, klanten, milieu en maatschappij: “De certificeringen zijn onderdeel van onze langetermijnstrategie. Wij willen graag zinvol omgaan met marktontwikkelingen. AMI steekt in op een productieproces met gezonde materialen, waarbij we goed kijken naar de herkomst. Daarnaast willen we voor gezonde werkplekken zorgen. Dat is geen marketingpraatje, maar past helemaal bij ons als familiebedrijf.” AMI ontvangt het C2C-zilver na veld- en deskresearch naar herkomst, samenstelling, veiligheid en recyclepercentage van de grondstoffen waarmee het bedrijf uit Lomm werkt.

Klanten hebben zekerheid
Arthur de Ruiter onderstreept dat de interne drive van AMI naar vergroening en circulariteit ook de klanten ten goede komt: “Deze maand ronden we de sprong van brons naar zilver af. Dat doen we in een tijd dat de bouw weer stevig aantrekt. Binnen die context betekenen de AMI-certificeringen voor onze klanten: nog meer zekerheid. De zilvercertificering stelt nog hogere eisen aan de circulariteit van ons bedrijf. Dat geeft klanten de zekerheid dat ze samenwerken met een bedrijf dat zich fundamenteel inzet voor mens en milieu en almaar verder groeit op het gebied van circulariteit. Een hogere certificering, voor ons is dat een vorm van groei. Het voert ons naar een circulaire bedrijfsvoering.”

MVO en Fontys
In februari 2016 ontving AMI als eerste beslagfabrikant ter wereld een cradle-to-cradlecertificering. Een primeur – mede gerealiseerd met de inzet van studenten van de Fontys Hogeschool in Eindhoven. De Ruiter: “Dat geldt ook voor onze nieuwste C2C-certificering. Een student van Fontys heeft voor ons onderzocht hoe AMI de sprong van brons naar zilver kon maken.” AMI werkt graag graag samen met de studenten van Fontys. De Ruiter: “Voor ons is dat een vorm van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Deze studenten zijn bovendien onze toekomstige werknemers. De hogeschool is een echte kweekvijver.”

Leveren op maat
Ook de markt stimuleert AMI tot innovaties. Kijk naar de verpakkingsmethode. Tot voor kort verpakte AMI alle producten industrieel, om ze onbeschadigd op de bouwplaats te kunnen leveren. De Ruiter: “Maar onze klanten willen tegenwoordig op een andere manier aangeleverd krijgen. Het wordt meer en meer maatwerk; klanten bestellen
soms maar één product per doos, en een inhoud die per doos varieert. Die nieuwe modulaire service hebben we kortgeleden geïntroduceerd. De reacties zijn onverdeeld positief. Wij konden op die klantwens inspringen door onze producten modulair op te bouwen. De schilden die AMI aanbiedt zijn niet meer specifiek voor voor- of
achterdeuren, maar kunnen door onze klanten universeel worden ingezet. Als klant kun je voor je voor- en achterdeur kiezen uit een oneindig knoppen- en krukkenassortiment.”

Hier uw advertentie?
Bel +31 (0)73 503 35 44.

Inschrijven nieuwsbrief