Wij maken je sterker: Verstandig bouwen met Burghouwt

Wij maken je sterker: Verstandig bouwen met Burghouwt

Van werkvoorbereiding tot uitvoering en nazorg, bij Burghouwt draait alles om 'verstandig bouwen'. Het familiebedrijf, ooit begonnen als een klassieke groothandel, is uitgegroeid tot een groot en modern bedrijf dat klanten breed ondersteunt, sterker maakt en vooruit helpt. En dat op basis van duurzame relaties die draaien om betrokkenheid en vertrouwen, de twee kernwaarden van het familiebedrijf dat Burghouwt altijd nog is.

Het kan verkeren. Waar familiebedrijven vroeger vooral gezien werden als suf, traditioneel en hiërarchisch, weten bouw en industrie inmiddels heel goed; familiebedrijven zijn goede partners, die investeren in duurzame en betrokken werkrelaties en inzetten op samenwerking en ontwikkeling. 
In Nederland zijn familiebedrijven een drijvende kracht in het MKB. Burghouwt is één van die familiebedrijven. In 1976 gestart als groothandel voor bouw en industrie, heeft Burghouwt inmiddels acht vestigingen verspreid over Nederland en een gebruiksvriendelijke webshop waar klanten uit bouw en industrie terecht kunnen voor meer dan 20.000 producten. Het bedrijf wordt tegenwoordig geleid door Steven Burghouwt, zoon van oprichter Piet Burghouwt. 

Verstandig bouwen
Commercieel manager Rob van Baars typeert Burghouwt als een groothandel met een heel eigen aanpak en filosofie: „Wij onderscheiden ons van een traditionele groothandel, waar het draait om voorraad, prijs en logistiek. Ook wij kijken natuurlijk naar die rationele aspecten, naar de breedte en de diepte van onze voorraad en assortiment. Maar wij doen meer; wij denken mee met onze klanten, innoveren, werken samen in de keten. Die houding en aanpak, dat noemen we bij Burghouwt 'verstandig bouwen'. We willen de dingen slim doen. Verstandig bouwen is voor ons de optelsom van alle dagdagelijkse dingen die bijdragen aan een goed bouwwerk of een duurzame manier van werken, van werkvoorbereiding tot nazorg. Dat hele proces richten we voor onze klanten zo in, dat we met zo weinig mogelijk tijd en kosten de dingen zo goed mogelijk doen. En daarbij hanteren we twee kernwaarden: betrouwbaarheid en betrokkenheid.“

Sterke klanten 
Bij verstandig bouwen staat de klant centraal, onderstreept Van Baars: „Onze filosofie van 'verstandig bouwen' berust op drie pijlers – alledrie gefocust op onze klanten. Die pijlers zijn: we maken je sterker, we helpen je vooruit, en we gaan duurzame relaties aan.“  
Dat sterker maken, dat doet Burghouwt volgens Van Baars met pro-actief meedenken met de klant en met het delen van kennis: „Hier gaan we een stap verder dan andere groothandels. We denken al aan de voorkant mee. We werken als partner mee met onze klanten. Dáár zit voor onze klanten de toegevoegde waarde.“
Als voorbeeld van die werkwijze draagt Van Baars een lopend bouwproject in Arnhem aan: „Daar transformeert men momenteel een kantoortoren tot studentenhuisvesting. Wij kregen de vraag om een aanbieding te doen voor het leveren van het hang- en sluitwerk. Toen hebben wij gezegd: 'Dat kunnen we. Maar hebben jullie ook goed gekeken naar veiligheid en vluchtwegen?' Samen met de deurenfabrikant hebben we dat hele pakket uiteindelijk gecombineerd aangeleverd, wat voor de hoofdaannemer voordeel opleverde: minder kosten, sneller bouwen. En we keken meteen ook naar het inmeten en afhangen en naar het correct logistiek aanleveren; dat resulteerde in een oplossing waarbij de deur geleverd werd inclusief hang.- en sluitwerk en inclusief montage. Met Burghouwt in een coördinerende rol. Kortom: wij leveren niet louter het hang- en sluitwerk, maar pakken de vraag van de klant breed op en hebben een coördinerende taak. Voordeel voor de klant; hij wordt ontzorgd, hij bespaart kosten en tijd en hij heeft een optimaal eindproduct.“

Weten en delen
Die brede manier van werken vergt volgens Van Baars twee vaardigheden die Burghouwt goed in de vingers heeft: „Je kunt dit alleen doen als je weet wat er speelt in de markt. Je kennis moet breed, diep en up to date zijn. We besteden daarom veel zorg aan het intern opleiden en trainen van onze mensen. En je moet als bedrijf die verworven kennis willen delen en ook willen samenwerken met specialisten.“ Van Baars herinnert aan een recente sessie met klanten, rond het thema luchtdicht bouwen, georganiseerd door Burghouwt in samenwerking met Nieman Raadgevende Ingenieurs en een aantal leveranciers: „Ook zo maken wij onze klanten sterker.“ 

Hier uw advertentie?
Bel +31 (0)73 503 35 44.

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief