Campagne ‘HOUTSTOF TOT NADENKEN’ 21 juni gelanceerd.

Campagne ‘HOUTSTOF TOT NADENKEN’ 21 juni gelanceerd.

Op woensdag 21 juni vond de kick-off van de campagne ‘Houtstof tot nadenken’ plaats, met een voorlichtingsmiddag bij Verweij Houttechniek in Woerden.

Uit een voorafgaand onderzoek van Uni Partners is gebleken dat tweederde van de werknemers nog nooit voorlichting heeft gekregen over houtstof. Daarnaast bleek dat een groot deel van de werknemers (74%) schoonmaakt met bezem en/of stoffer en blik, terwijl hierdoor veel houtstof in de lucht komt. In de campagne is daarom de nadruk gelegd op het belang van stofzuigen, aldus Hans Zwanenburg (NBvT) tijdens de kick-off. En uiteraard moet het probleem in eerste instantie aan de bron worden aangepakt en dat betekent goede afzuiging aan de machines.

Verder was er tijdens de kick-off een informatieve rondleiding door de fabriek van Verweij Houttechniek. Daarbij werden de houtstofmaatregelen in de praktijk toegelicht.

Het was een zeer geslaagde middag. De campagne zal het komende jaar interessante informatie en achtergronden delen via houtstoftotnadenken.nl en de socialmediakanalen van de initiatiefnemers. Houd onze website en die van de partners in de gaten voor meer informatie.

Deze campagne is een initiatief van zeven sociale partners uit de houtbranche (FNV, CNV, VVNH, NBvT, CBM, EPV en Dutch Man) en heeft als doel de blootstelling aan houtstof op de werkvloer terug te dringen. De campagne wordt onder de aandacht gebracht bij bedrijven en werknemers binnen de houtbranches en zal daarnaast breed worden uitgemeten in de media. Met als doel een houtstofarme werkplek.

Neem hier een abonnement op Raam en Deur, ontvang het blad 6 x per jaar en blijf als eerste op de hoogte van al het nieuws.

Hier uw advertentie?
Bel +31 (0)73 503 35 44.

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief