Burghouwt kiest voor duurzame relaties.

Burghouwt kiest voor duurzame relaties.

Duurzame relaties aangaan, met klanten, eigen medewerkers en leveranciers; dat karakteriseert Burghouwt. Volgens commercieel manager Rob van Baars horen die duurzame relaties bij de bedrijfsfilosofie van de moderne groothandel.

“Onze toegevoegde waarde zit in wat wij 'Verstandig bouwen. Samen met Burghouwt' noemen. Dat samenwerken doen we in duurzame en stabiele relaties, op basis van vertrouwen en wederzijds respect.”

Burghouwt is meer dan een traditionele groothandel, waar assortiment, snelheid van leveren en een scherpe prijsstelling de bepalende factoren zijn. De moderne groothandel met hoofdkantoor in Arnhem denkt ook mee met klanten, innoveert, werkt samen in de keten. Rob van Baars legt uit waarom: “De markt verandert volop. We hebben te maken met internationalisering, toe- en afnemende vraag, conceptueel en duurzaam bouwen, ketenintegratie, technologische productinnovaties, wet- en regelgeving en prijs-margedruk. Als groothandel hebben wij een rol in die veranderende markt, waarbij wij ons best doen om onze relaties de toegevoegde waarde te bieden om in deze markt optimaal te presteren. Die toegevoegde waarde zit in wat wij 'Verstandig bouwen. Samen met Burghouwt' noemen.” 

Efficiënt 
Om die breed uitwaaierende service en toegevoegde waarde te kunnen bieden, heeft Burghouwt zijn organisatie zo ingericht dat de groothandel operaties efficiënt kan uitvoeren én dagelijks lokaal ondernemerschap invult. Rob van Baars: “Wij investeren in middelen – denk aan investeringen in magazijn en distributie, in softwarekoppelingen met onze klanten, in onze nieuwe website en webshop. Maar uiteindelijk is het belangrijkste bij Burghouwt de menselijke factor. Wij kiezen vanuit de filosofie van 'Verstandig bouwen' voor duurzame relaties – met onze klanten, de medewerkers onderling en met onze leveranciers, waar wij als partners mee omgaan. Dat helpt onze klanten vooruit. We besparen voor onze klanten tijd en kosten door de processen in een bouwtraject optimaal in te richten, van werkvoorbereiding tot nazorg. En dat doen we op basis van duurzame en stabiele relaties met die klanten en met onze partners.” 

Positief
Kiezen voor duurzame relaties is geen vanzelfsprekendheid, in een bouw die zware tijden kende. Van Baars: “Als geen ander heeft Burghouwt in die periode relaties gesteund. Klanten die in zwaar weer zaten, hebben we niet losgelaten. Burghouwt heeft altijd de insteek om in gesprek te blijven, samen te kijken naar oplossingen. Sterker nog; we hebben vaak actief meegedacht en mee-geïnvesteerd om zware tijden te helpen overleven.” 
In veel gevallen met een positief resultaat, vertelt Rob van Baars: “En de investeringen die wij toen hebben gedaan in onze klanten, betalen zich, nu de markt weer aantrekt, uit in duurzame relaties op basis van wederzijds vertrouwen en respect.” 

Klantgericht
Ook bij de eigen medewerkers steekt Burghouwt in op duurzame relaties: “Ook hier gaan we als bedrijf uit van onze filosofie van 'Verstandig bouwen'. Medewerkers zijn bij ons geen kostenpost, maar juist de toegevoegde waarde die we onze klanten willen laten beleven. Dit betekent in de praktijk dat we medewerkers met name selecteren op hun houding. Die moet klantgericht zijn. Maar we investeren ook continu in kennisontwikkeling van onze medewerkers. Het is niet zo moeilijk om de goedkoopste aanbieder te zijn. Veel moeilijker, maar ook veel mooier is het, als je op basis van echte toegevoegde waarde de juiste producten voor een toepassing kunt leveren. Onze medewerkers zijn daarbij essentieel. Het beste bewijs zijn de klanten die aangeven tevreden te zijn met de wijze waarop ze te woord zijn gestaan en met de informatie en het advies dat ze hebben ontvangen.”

Partners
En dan zijn er nog de leveranciers. Burghouwt heeft er honderden. Veel van die leveranciers zijn meer dan 'slechts' leveranciers, aldus Van Baars: “Dit zijn daadwerkelijk partners, waarmee we samen kijken naar de ontwikkelingen in de markt en waarmee we samen de behoeften van de klanten centraal stellen en op basis daarvan werken aan productontwikkelingen en ondersteuning. Organisaties als Maco, Hoppe, Duco, KFV/Siegenia en Centor zijn voorbeelden van dit soort partners. Juist door het vertrouwen dat wij in de relaties met klanten, medewerkers en leveranciers herkennen, kijken wij, nu we dit jaar 40 jaar bestaan, bijzonder uit naar de toekomst, die we graag ook samen willen invullen.”

Hier uw advertentie?
Bel +31 (0)73 503 35 44.